Logo

הדברת יתוש הנמר האסייתי

למרות שעמק החולה יובש מזמן ובעיית יתושי המלריה כבר עברה מן הארץ, בעיית היתושים רק מתגברת כל הזמן. בשנים האחרונות סובל האזור כולו ממתקפות של יתוש הנמר האסייתי שהפך למכת מדינה. יתוש הנמר האסייתי עוקץ, מטריד ומגיע בהמוניו. קשה להתרכז, לשבת, לבשל ולקרוא וזו בהחלט בעיה שמצריכה פתרון דחוף. לפניכם המדריך המלא להדברת יתוש הנמר האסייתי.

כיצד נבחין ביתוש הנמר האסייתי?

יתוש הנמר האסייתי, או בשמוהדברת יתוש הנמר האסייאתי האקזוטי יותר – יתוש הטיגריס האסייתי, הוא יתוש בעל גוף קטנטן ושחור עם נקודות לבנות ורגליים מוארכות. הוא בעצם טיגריס קטן וטורדני שקופץ ועוקץ בלי סוף. יתוש הטיגריס האסייתי הגיע אלינו מארצות הנכר בצמיגים וסחורות מיובאות שהצטברו בהן מים עומדים. הרכש הזר הזה עוקץ במהלך כל שעות היממה מבלי שעות מועדפות ועקיצותיו שורפות ומגרדות. מעבר לכך, עקיצותיו של יתוש הנמר האסייתי עלולות להביא מחלות כמו קדחת הזיקה, קדחת דנגי, קדחת מערב הנילוס וקדחת הצ'יקונגוניה. וכמו שביונסה אמרה "Who run the world? Girls", נקבות יתוש הנמר האסייתי הן האחראיות לעקיצות הכואבות, כמה שביונסה צדקה? אין לכם מושג.

כיצד ניתן להדביר את יתוש הנמר האסייתי באופן עצמאי?

האופן הטוב ביותר לבצע הדברת יתוש נמר אסייתי הוא למעשה לא לייצר לו תנאי מחייה נוחים, כדי שיתעופף למקום אחר ויטיל שם אתיתוש הנמר האסיאתי זממו. יתושים נוטים להתמקם במקומות לחים, כך שאם יש לכם חצר הסיכוי למתקפות קשות של יתוש הטיגריס האסייתי גובר. במידה וקיימים בקרבת ביתכם שטחים לחים או שלוליות, חשוב שתדעו כי רטיבות במקומות שונים בבית מעניקה ליתושים את הסביבה המושלמת לנוכחות ולהתרבות. לכן, הדבר הראשון שאתם צריכים לעשות זה לשים לב שאין רטיבות או לחות ובמידה וכן, טפלו בזה כמה שיותר מהר וכמה שיותר מוקדם. אל דאגה, לא תצטרכו לצאת למבצע ייבוש ביצות של המאה ה-21, אלא רק לייבש תחתיות על עצים או כלים אחרים שעלולים להכיל מים עומדים. בנוסף, ניתן לנסות לעשות "מלכודות" ליתושים. להכנת מלכודות הצטיידו בבקבוק פלסטיק וחתכו אותו לשניים. מלאו את החלק התחתון בשמרים וסוכר חום ולאחר מכן הפכו את החלק העליון כך שהפייה היא כלפי מטה. ערבוב של שמרים עם סוכר חום בבקבוק מהווה פיתיון מושלם ליתושים, הם יתעופפו פנימה ולא יוכלו לצאת.

שתי דרכים נוספות להרחקת יתוש הנמר האסייתי הן שימוש בקוטל יתושים אלקטרוני שיימצא מחוץ לבית, והתקנת רשתות על החלונות. אך במידה ונפלה עליכם מכת יתושים קשה במיוחד, אין מנוס ותצטרכו להזמין מדביר יתושים מקצועי.

מתי מומלץ לבצע הדברת יתוש הנמר האסייתי באופן מקצועי?

היום קיימת העדפה ברורה להדברה נטולת חומרים כימיים, אבל בכל מה שמדובר בהדברת יתוש הנמר האסייתי, אין בנמצא כמעט חומרים המאפשרים להשמיד את היתושים האלה בצורה כזו. באופן תיאורטי, ניתן למצוא חומרים כאלה, אך מדובר בהרכב שכל הזמן משתנה ובחומרים כימיים שנדיר למצוא בחנויות הרגילות. כלומר אם תרצו לבצע הדברת יתושים יעילה, תצטרכו לפנות לאיש מקצוע שמתמחה בהדברת יתוש הטיגריס האסייתי.

מומלץ לבצע הדברה זו בעונת הסתיו, כדי שהתנאים כלל לא יתאימו לתנאי המחייה של המזיקים. חשוב לציין שאין דרך פלא להיפטר מהיתושים וגם במידה ותבחרו בהדברה מקצועית, תצטרכו לחזור עליה מספר פעמים. יתוש הטיגריס האסייתי הוא עקשן ביותר, הוא עמיד בפני תנאי מזג האוויר ויש לו כוח רצון רב לחיות ולעקוץ.

מדוע חשוב לבצע הדברת יתוש הנמר האסייתי בהקדם?

כל יתוש הוא מסוכן, וחלקם אף יכולים להעביר מחלות. בכל מקרה, יתושים הם לא חיית מחמד. הם עוקצים, מטרידים ומפריעים גם ביום ובלילה. הם מונעים שינה, הגירודים שלהם בלתי נגמרים, לעיתים ממש שורפים, וחלקי הגוף מתמלאים בסימני גירוד, פצעונים ועוד. לא סתם קוראים לו יתוש הטיגריס האסייתי, הוא חתיכת נמר מטורף.

בבתים של ילדים קטנים, מבוגרים וקשישים, חשוב לבצע הדברת יתוש הנמר האסייתי ולמנוע את הנוכחות שלהם בבית כמה שיותר מוקדם לפני שהם מתחילים להגיע בלהקות. ישנם סיכונים רבים בקרב ילדים ואוכלוסיות חלשות העלולים לבוא לידי ביטוי עם הימצאות מעופפים מטרידים. כמו כן, כאשר יש יתוש אחד או שניים, סימן שיש להם מקום נוח לחיות ולהשתקע בו. נקבת יתוש הנמר האסייתי מסוגלת להעמיד בין 5 ל-17 דורות של צאצאים בשנה בהתאם לתנאי הסביבה. כך שאם סביבת הבית שלכם היא בית חולים ליולדות עבור נקבות יתוש הנמר האסייתי, מצפה לכם התנחלות גדולה במיוחד. לכן, חשוב מאוד קודם כל לאתר את המקומות המכילים מים עומדים ורטיבות, לטפל בהם כמה שיותר מהר ולעשות זאת בצורה יעילה ומקצועית בלי להשאיר שום סיכוי ליצורים המסוכנים לשרוד.

כיצד לבחור מדביר מקצועי?

במידה והחלטתם להזמין מדביר לחיסול יתוש הנמר האסייתי, עליכם למצוא את איש המקצוע המעולה והאיכותי ביותר שיש לו את החומרים והציוד להדברת היתושים הללו. מדביר מקצועי מגיע עם החומרים והשיטות הנכונות על מנת להדביר את להקות יתוש הנמר האסייתי המטרידים את מנוחתכם.

בשלב הראשון מדביר היתושים יבצע בדיקה האם מדובר בכלל ביתוש הנמר האסייתי או במזיק אחר. יש מדבירים שיגיעו אליכם פיזית לבית על מנת לבצע בדיקה מקיפה, ויש כאלו שמספיק לשלוח להם תמונות של האזורים הנגועים והם יבחינו מיידית במי ובמה מדובר. בסיום שלב הבדיקה מדביר היתושים ייתן לכם הצעת מחיר בהתאם לשטח ולכמות הצמחיה בחצר.

חוששים כי קיימת אצלם מכת יתושים? יתוש הנמר האסייתי? יתוש הטיגריס האסייתי? מבולבלים? בשביל זה אנחנו כאן. המומחים שלנו ב-Nobugs כאן כדי להחזיר את השקט והשלווה אליכם לבית על ידי הדברת כל מזיק אשר עלול להימצא אצלכם בבית. אין סיבה שתמשיכו להתגרד ולהיעקץ, צרו איתנו קשר עוד היום.

זיהוי מזיקים ומניעת כניסתם
הדברות אחרות

זיהוי מזיקים

שמתם לב שמשהו לא בסדר בביתכם, אבל אתם לא ממש יכולים לשים את האצבע עליה. יתכן שראית כמה חרקים מסתובבים פה ושם, והתחלת לתהות אם

קרא עוד »

יש לכם בעיית יתושים בבית?

אל תהססו פנו אלינו עכשיו ואנו נגיע לפתור את הבעיה.

מחפשים מדביר?