Logo

הדברת זבובי תסיסה

תוכן עניינים

זבובי תסיסה (Fungus gnats) הינם שם למשפחה של כ7 זנים שונים של זבובים. הם מזיקים אשר מגיעים עקב לחות גבוהה וחום. ניתן לראות אותם לפעמים במקלחות פרטיות והם מגיעים מהביוב אשר שם הלחות והחום יחסית גבוהים. ניתן לראות אותם גם בחדרי גידול ועציצים בהם ניתנה השקייה מרובה. זבובי התסיסה הם מטרד אך אינם מזיקים בצורתם הבוגרת והם בגודל של 2-8 מילימטר. לעיתים הם גם מאביקים פרחים ונושאים איתם נבגי פטריות.

הזחלים של רוב המינים ניזונים בעיקר מחומר צמחי מתפורר, שורשים של צמחים ופטריות. חלקן הקטן הוא גם טורף. הזחלים יכולים לגרום נזק לשורשי הצמח ולכן חשוב להדביר את זבובי התסיסה.

איך לבצע הדברת זבובי תסיסה

כאשר מדובר בהדברת זבובי תסיסה בחדר גידול או בעציצים הדבר פשוט יותר מאשר כאשר מדובר במקלחת הפרטית.

הדברת זבובי תסיסה בעציצים או חדר הגידול – את ההדברה של זבובי התסיסה בחדר הגידול יש לחלק לשניים, הדברת הזבובים עצמם והדברת הזחלים:

  1. הדברת זבובי תסיסה בוגרים – על מנת להדביר את זבובי התסיסה הבוגרים יש להשתמש בדפי דבק צהובים, דפים אלה מכילים חומר המושך את הזבובים אליהם וגורם להם להידבק. ניתן להשתמש במלכודות נוספות ובמכשיר מחשמל ישנם מכשירים המתאימים לגינה יותר.
  2. הדברת זחליי הזבובים – כאשר רוצים להדביר את זחלי הזבובים נוכל לעשות בזאת בעזרת תכשירים יעודיים כמו טרייסר אולטרה או חומרים כימים אחרים (כאשר מדובר בצמחי מאכל השימוש בחומרים כימיים אינו מומלץ). ניתן להרוג את זחלי הזבובים גם על ידי משטר השקייה חמור. על ידי ייבוש המצע (אדמה) למקסימום והשקייה מדי פעם כדי שהצמח לא ימות ניתן להדביר את זחלי הזבובים. בשיטה זו מומלץ להיזהר לא לפגוע בצמח ולעקוב אחרי הדרך הזו באופן יומי.
הדברת זבובי תסיסה

מדבקות צהובות, מלכודות דבק שונות ומכשיר מחשמל ניתן לשימוש גם בחצר הבית במידה והבעיה מופיעה שם. יש להדגיש כי מכשיר מחשמל אינו אפקטיבי כמו המדבקות הצהובות.

הדברת זבובי תסיסה במקלחות וברחבי הבית – הדברה של זבובי תסיסה ברחבי הבית היא שונה קצת מפני שיש צורך לזהות את המקור ממנו מגיעים כל הזבובים. במקרה בו יש לכם בעיית זבובי תסיסה בבית ואין לכם עציצים מומלץ לקרוא למדביר. מדביר מקצועי ידע למצוא את המקור ממנו מגיעים הזבובים ולבצע הדברת זבובי תסיסה וזחלים בצורה המקצועית ביותר. יש אפשרות לשים מכשיר מחשמל או מלכודות דבק בתוך הבית וזה יפתור את בעיית הזבובים, אך לא את בעיית הזחלים.

בחירת מדביר זבובי תסיסה מקצועי

כאשר אתם בוחרים מדביר לזבוב התסיסה דבר ראשון שיש לעשות זה לבדוק כי מדובר במדביר מקצועי בעל אישור עבודה ממשרד הבריאות ותעודת מדביר. כמו כן, הדברת זבובי התסיסה צריכה להדביר גם את זחלי הזבובים ולכן חשוב להביא מדביר שמבין בזבוב התסיסה.

מחפשים מדביר?