Logo

הדברת פשפש המיטה

תוכן עניינים

מהו פשפש המיטה

פשפש המיטה נמצא בסביבת האדם עוד מהזמן שבו האדם התגורר במערות. פשפש המיטה שייך לסדרה של חרקים שלהם יש חדק מציצה שעזרתו יונקים נוזלים מבעלי חיים או מצמחים. משפחת הפשפשאיים מכילה באיזור ה70 מינים שונים שניזונים מדם של יונקים או עופות שונים.

פשפש המיטה המצוי הוא טפיל חיצוני של בעלי חיים ואדם ויש לו 3 שלבי התפתחות. השלב הראשון הוא הביצה, השלב השני נימפה (ישנם 5 שלבים של נימפה שאליהם לא נרחיב) והשלב האחרון הוא הבוגר. מספר ימים לאחר הפיכה לבוגר מתחילה ההזדווגות, לאחר כ-3 ימים הנקבה תתחיל להטיל ביצים. נקבה אחת יכולה להטיל עד 300 ביצים במשך החיים שלה.

הנזק של פשפש המיטה לאדם

פשפש המיטה עצמו אינו מעביר מחלות אך יכול לגרום לגירוי חזק. הוא יכול להכתים את המצעים והמזרונים בהם הוא מסתתר, הוא מכתים אותם בצואה ודם.

פשפש המיטה אינו עובר בעצמו אלא מועבר על ידי האדם ביחד עם ריהוט, ספרים ואף יכול להגיע עם תיירים מבתי מלון באיזורים נגועים.

אם יש לכם חשש שרהיט שקיבלתם או ספר יד שנייה שקניתם נגוע, התייעצו עם מדביר על מנת למנוע את התפשטות פשפש המיטה ברחבי הבית.

הדברת פשפש המיטה

הדברת פשפש המיטה

הדברת פשפש המיטה אינה הדברה פשוטה אלא הדברה משולבת. יש להדביר את פשפש המיטה בכל הבית וכמו כן להדביר אותו בכל שלבי החיים.

הדברת פשפש המיטה בעזרת חומרים ביתיים אינה עוזרת וגורמת לפיזור פשפש המיטה למקום שונים בבית. מכאן הדברת פשפש המיטה תהיה עבודה קשה יותר.

הדברת פשפש המיטה מורכבת ממספר פעולות:

  1. ניטור – בדיקה של מזרונים ומצעים לוודא כי אכן מדובר בפשפש המיטה. יש לבדוק בספות ואיזורים נוספים בבית. יש לבדוק עם בעל הבית האם היה ניסיון להדביר בצורה עצמאית עם חומרים ביתיים – במידה וכן, לחפש גם באיזורים רחוקים מהמיטה.
  2. הדברת פשפש המיטה בעזרת שואב אבק חזק – שואב אבק תעשייתי יכול לעזור ולהפחית את כמות הפשפשים הקיימים באיזור.
  3. הדברת פשפש המיטה בעזרת קיטור יבש – בעזרת שיטה זו ניתן להדביר את פשפש המיטה בכל שלביו, אך שיטה זו אינה מספיקה על מנת להשיג הדברה מלאה של פשפש המיטה.
  4. הדברת פשפש המיטה בעזרת אוויר חם יבש – בעזרת שיטה זו מחממים את החדר במהירות רבה. חימום החדר באיטיות יגרום להתפשטות פשפשי המיטה לחדרים נוספים. שיטה זו יכולה לפגוע בחפצים הרגישים לחום הנמצאים בחדר.
  5. הדברת פשפש המיטה בעזרת קור – שיטה זו מתאימה לחפצים הנתנים להכנסה למקפיא בטמפרטורות מאוד נמוכות. שיטה זו יכולה לחסל את כל הדרגות השונות של פשפש המיטה.
  6. הדברת פשפש המיטה עזרת חומרים כימיים – החומרים הכימיים בעזרתם מדבירים את פשפש המיטה מתאימים כפעולת הדברה משלימה לאחת או חלק מפעולות ההדברה הקודמות.

לאחר הדברת פשפש המיטה יש לצאת מהבית למינימום של 6 שעות, אך כל מקרה לגופו. לפמעים הנגיעות גבוהה מאוד ועל המדביר להשתמש בחומרים כימיים יותר חזקים (כמובן, מאושרים לשימוש על ידי המשרד לאיכות הסביבה) ולכן יש לצאת ליותר זמן. מדביר מקצועי ידע להגיד לכמה זמן לצאת.

הדברת פשפש המיטה - שלב הניטור

מחפשים מדביר?