Logo

הדברת פשפשי מיטה

ניתן למצוא פשפשי מיטה כמעט בכל מקום, אך בעיקר בבתים צמודי קרקע, דיור ציבורי, בתי מלון ואתרי נופש, חנויות קמעונאיות, בנייני משרדים ועוד. מכיוון שפשפשי מיטה אינם מפלים, יש סבירות למצוא אותם על מזוודות מעצבים באותה מידה כמו על מזרן שזרוק ברחוב.

פשפשי מיטה נמצאים לעתים קרובות לאורך התפרים והחלק התחתון של המזרנים או מסתתרים במסגרת המיטה או ראש המיטה. הם גם מסתתרים במצעים, בווילונות, בשקעים חשמליים ואפילו בספרים. במידה ויש חשש להמצאות פשפשי מיטה עדיף להתייעץ עם מדביר מקצועי.

הדרך הטובה ביותר להיפטר מפשפשי מיטה היא ליצור קשר עם חברת הדברה מקצועית ולפנות אליהם בבקשה לאיתור פשפשי מיטה. מדביר מקצועי ידע לשלב בין שיטות ההדברה על מנת להיפטר מפשפשי מיטה.

כאשר הם מיושמים כראוי על ידי טכנאים מיומנים, טיפולי קיטור הם אכן בטוחים.

מה הם פשפשי מיטה?

פשפשי מיטה הם חרקים קטנים ושחומים בצורת אליפסה החיים על דם בעלי חיים או בני אדם. לפשפשים מבוגרים יש גופים שטוחים בגודל של זרע תפוח. אולם לאחר שהם ניזונים, גופם מתנפח וצבעו אדמדם.

פשפשי מיטה לא עפים, אך הם יכולים לנוע במהירות על רצפות, קירות ותקרות. פשפש המיטה ממין נקבה עשוי להטיל מאות ביצים, שכל אחת מהן בגודל של פירור אבק, לאורך כל החיים.

פשפשי מיטה בתהליך התבגרות, הנקראים נימפות, משילים את עורם חמש פעמים לפני שמגיעים לבשלות ודורשים ארוחה של דם לפני כל השלה. בתנאים נוחים הפשפשים יכולים להתפתח באופן מלא בתוך כחודש ולייצר שלושה דורות או יותר בשנה. למרות שהם מהווים מטרד, הם לא ידועים כמעבירי מחלות.

איפה מסתתרים פשפשי המיטה?

פשפשי מיטה עשויים להיכנס לביתכם ללא שתדעו דרך מזוודות, בגדים, מיטות וספות משומשות ופריטים אחרים. גופם השטוח מאפשר להם לעבור בחללים זעירים, ברוחב של כרטיס אשראי. לפשפשים אין קנים כמו נמלים או דבורים, אלא הם נוטים לחיות בקבוצות במקומות מסתור. מקומות המסתור הראשוניים שלהם הם בדרך כלל במזרונים, קפיצי מיטה, מסגרות מיטה וקופסאות מצעים, שם יש להם גישה קלה לדם של בני האדם.

עם הזמן הם עשויים להתפזר בחדר השינה, ולעבור לכל נקיק או מקום מוגן. הם עשויים להתפשט גם לחדרים נוספים בדירה או לדירות סמוכות. מכיוון שפשפשים חיים אך ורק על דם, קיומם בבית אינו סימן של לכלוך. אתם עלולים למצוא אותם בבתים וחדרי מלון נקיים לחלוטין, כמו בבתים מטונפים.

איך מדבירים פשפשי מיטה?

כיום קיימות כמה שיטות באמצעות מדבירים פשפשי מיטה, חלק מהן מתאימות להדבקות פעילות, וחלקן עוסקות באיתור של פשפשי מיטה:

שיטות לאיתור פשפשי מיטה

  1. מלכודת פשפשי מיטה – מדובר במלכודות ייחודיות עבור פשפשי מיטה אותן מפזרים באזורים בבית בהם פשפשי מיטה מתחבאים לרוב, זאת כדי למנוע את התרבותם.
  2. בדיקת UV –  אחת הדרכים לאיתור פשפשי מיטה היא באמצעות מכשירUV  שסורק אזורים שונים בבית שסביר שיהיה בהם פשפשי מיטה, כמו מזרונים, רהיטים או בגדים, כדי לבחון האם אכן הם נמצאים בהם.

שיטות להדברת פשפשי מיטה אז והיום

  1. ריסוס – ישנם חומרים כימיים שניתן לרכוש בחנויות שונות, אותם מרססים באזורים בהם פשפשי המיטה שורצים. אם מדובר בבעיית פשפשי מיטה לא חמורה, ניתן גם לעשות שימוש בחומרים ידידותיים לסביבה. שיטה זו פחות יעילה מפני שאינה פוגעת בכל השלבים של פשפש המיטה – לא מומלצת לעשות בצורה עצמאית.
  2. הדברה מקצועית – הדרך הטובה ביותר לפתור בעיית פשפשי מיטה חמורה היא ליצור קשר עם מומחים להדברה. הם יעזרו לסלק את המטרד במהירות ובקלות באמצעות שיטת הקיטור.

שיטת הקיטור – השיטה המובילה כיום להדברת פשפשי מיטה

פשפשי מיטה דורשים שלושה דברים כדי לשרוד: פחמן דו חמצני, דם וחום. חרקים אלה מעדיפים בית גידול עם טמפרטורה בטווח של 21-26 מעלות. בטווח טמפרטורות כזה פשפשי המיטה מסוגלים להתפתח באופן מלא ולהתרבות הרבה יותר מהר. עם זאת, ככל שהטמפרטורה עולה, השרידות של פשפשים פוחתת באופן משמעותי.

חשיפה מתמשכת לטמפרטורה של 43-48 מעלות תהרוג את פשפשי המיטה תוך 15-20 דקות. מכשירי קיטור מקצועיים בהם משתמשים מדבירים מקצועיים יכולים לירות בקיטור בטמפרטורות המגיעות עד 120 מעלות. במצב זה, פשפשי מיטה, נימפות וביציותיהם עלולים למות כמעט באופן מיידי.

בחירת  מדביר פשפשי מיטה מקצועי?

בחירת מדביר שיטפל לכם במצב של פשפשי מיטה  חייב להיות מקצועי – זה עניין של ייהרג ובל יעבור, חשוב לבחור את בעל המקצוע שיודע בדיוק איך לטפל בפשפשי המיטה על מנת שתוכלו להציל כמה שיותר דברים בביתכם גם לאחר הגילוי המפתיע של הפשפשים. מדביר מקצועי ידע בדיוק מה לעשות ויחסוך לכם שעות של עבודה.

למה לצפות ממדביר פשפשי המיטה מקצועי?

לאחר שעשיתם את המחקר ומצאתם מדביר פשפשי מיטה מורשה, אמין ומיומן, הנה כמה מהדברים שאתם צריכים לצפות ממנו אם הוא באמת הבחירה הנכונה:

  • לערוך בדיקה יסודית של הבית – לפני שיתחיל את תהליך הטיפול, על מדביר פשפשי המיטה לבדוק היטב את הבית כדי לקבוע את מידת ההדבקה ואת האזורים בבית שיש לטפל בהם.
  • עליו לספק תוכנית מפורטת – לאחר שיסיים את הבדיקה, על המדביר ליידע אתכם מהי התוכנית המוצעת שלו והשיטות בהן ישתמש. במסגרת תוכנית זו הוא צריך ליידע אתכם בכל סכנה אפשרית הקשורה לכימיקלים בהם הוא ישתמש ומה צפוי ממכם, כגון ניקוי וסידור הבית, כביסה למצעים או בגדים שעלולים להיות נגועים וכמה זמן תצטרכו להתרחק מביתכם במהלך תהליך הטיפול.
  • עלויות וערבויות טיפול מסומנות בבירור – אם הכל מסתדר כמו שצריך עם המדביר שבחרתם, ודאו שהוא מספק לכם חוזה מפורט המתאר את דרכי הטיפול שנידונו בעבר ואת העלויות הנלוות לכך. מכיוון שנגיעות של פשפשי מיטה עלולות להופיע מחדש אם לא מטפלים בהם כראוי, חשוב מאוד שהערבויות שנידונו בעל פה יהיו כתובות במסגרת החוזה.

הדברת פשפשי מיטה – מחירים

המחירים של הדברת פשפשי מיטה משתנים ותלויים במספר גורמים. ראשית, הם תלויים בחברה שדרכה תבצעו את ההדברה. לכל חברה יש תעריפים שונים שנקבעים לפי משתנים מגוונים. המחיר תלוי גם בגודל של אזור ההדבקה. אם אותרו פשפשי מיטה בכל רחבי המיטה שלך, המחיר יהיה יקר יותר מאשר אם ישנם פשפשים רק בחדר השינה שלך. גם שיטת ההדברה משפיעה על המחיר.

Facebook NoBugs GMB NoBugs

זיהוי מזיקים ומניעת כניסתם
הדברות אחרות

זיהוי מזיקים

שמתם לב שמשהו לא בסדר בביתכם, אבל אתם לא ממש יכולים לשים את האצבע עליה. יתכן שראית כמה חרקים מסתובבים פה ושם, והתחלת לתהות אם

קרא עוד »

יש לכם בעיית פשפשי מיטה בבית?

מחפשים מדביר מומחה לפשפשי מיטה? צרו איתנו קשר עכשיו

מחפשים מדביר?