Logo

הדברת נמלי אש

תוכן עניינים

לא סתם קוראים להן נמלי אש – העקיצות שלהן שורפות כמו אש לוהטת ולכן הדברת נמלי אש היא חשובה מאין כמותה. בגודל שמגיע עד ל-1 מ"מ, נמלי האש מהוות מטרד בלתי פוסק החל משנת 2005 כאשר הן אותרו לראשונה במדינת ישראל.

מעבר ליכולת העקיצה הגבוהה שלהן, תכונת האופי הבולטת ביותר בקרב נמלי האש היא עקשנות, הרבה יותר מאשר בקרב נמלים רגילות.

נמלי האש דבקות במטרה ויעשו הכל על מנת לפלוש אליכם לבית או לגינה. כדי להחזיר את החיים שלכם למסלולם הרגיל עם מינימום פאניקה מהפולשים הזעירים, נציג לכם כיצד ניתן לבצע ריסוס נגד נמלי האש ונסביר האם ניתן לבצע הדברת נמלי אש באופן עצמאי. אז אם הגיעו מים עד נפש וכבר נמאס לכם להיעקץ, הישארו עמנו.

מי היא נמלת האש?

נמלת האש היא נמלה שצבעה אדום-כתום וגודלה נע בטווח של 1-1.1 מ"מ, כאשר המלכה יכולה להגיע עד ל-2 מ"מ. מקורה של נמלת האש הוא בדרום אמריקה והגורם העיקרי להגירתה ולהתפשטותה במדינות נוספות הוא הסחר בעצים בהם נמצאים קיני נמלי האש.

את נמלי האש תוכלו למצוא בגינות, מדשאות, בריכות, עציצים ובתוך הבית הפרטי כאשר הן מחפשות אחר מקורות מזון. את נמלי האש תזהו לפי הימצאות גרגירים אדומים הדומים לשבבי עץ או פירורים. בנוסף לכך, אם ראיתם סימני מריחה בצבע אדום, נחשפתם למורשת קרב של נמלי אש שמתו במהלך ביצוע עבודתן.

נמלי האש הן יצור טורדני חסר בושה שמטפס על בני אדם ובעלי חיים ועוקץ אותם באכזריות רבה. בקרב בני האדם העקיצות הללו שורפות במשך כמה ימים, ואילו בקרב בעלי חיים הן יכולות לגרום לעיוורון במידה והם נעקצו בעין. כמו כן, אם אתם אלרגים לעקיצות נמלי האש, ככל הנראה תצטרכו להתפנות לבית חולים מאחר ועקיצותיהן עלולות להביא לתגובות אלרגיות חריפות. כדי לחסוך לכם את כל הצרות הללו, נמליץ לכם לבצע הדברת נמלי אש על ידי מדביר נמלים מוסמך.

האם ניתן לבצע הדברה באופן עצמאי?

נאמר מראש כי הדברת נמלי אש באופן עצמאי היא פעולה קשה, טורדנית, ובדומה לסדרת סרטי פעולה – משימה בלתי אפשרית. נמלי האש הן יצור טורדני שיעשו הכל כדי לפלוש אליכם למרחב ולרוב הן יחזרו לשטח המודבר לאחר תקופה ויישבו אותו שוב.

תוכלו להשתמש בשילוב של תכשירים ביתיים כמו מים עם מלח, מים עם חומץ או אבקת אפייה עם מים, ולרסס אותם ישירות על נמלי האש, רק שימו לב שבדרך הזו אתם תדבירו נקודתית את נמלי האש שיצאו מהקן ולא את מקום מושבן.

כמו כן, תוכלו להשתמש בתכשירים מקצועיים שנמכרים בחנויות המוכרות חומרי הדברה, אך חשוב שתשימו לב לתווית ותוודאו כי החומר מאושר לשימוש בקרב תינוקות ובעלי חיים.

הדברת נמלי אש

כיצד מדבירים נמלי אש באופן מקצועי?

הדרך הטובה ביותר לביצוע הדברת נמלי אש היא לשכור את שירותיו של מדביר נמלים מקצועי. השלב הראשוני בביצוע הדברת נמלי אש היא ניטור מוקם מוצאן, והשלב השני הוא חיסולן על ידי גרגירים, ג'ל או ריסוס נגד נמלי האש. מדביר הנמלים יחפש ריכוזים גדולים של נמלי האש ומשם יאתר את מקום הקן שלהן, במידה והמדביר לא יצליח למצוא אותן בעין, המדביר יפזר פתיונות אוכל ברחבי הבית ויגרום להן לצאת מהקן בחיפוש אחר אוכל.

לאחר שמדביר הנמלים ימצא את קן הנמלים הוא יפזר שם את חומר ההדברה שמגיע בצורה של גרגירים, ג'ל או תרסיס. הנמלים שייתפסו לחומר ההדברה יובילו אותו אל המלכה, וברגע שהמלכה תמות, נמלי האש יעזבו את הקן וישאירו אותו ריק ונקי. לעיתים מדביר הנמלים יצטרך לחזור על הפעולה פעם נוספת עקב עקשנותן הבלתי פוסקת של נמלי האש.

לחוששים ודואגים, דעו כי הג'ל והגרגירים לרוב מכילים חומר הדברה ברעילות נמוכה של  0.05% כך שאין חשש לפגיעה בדיירי הבית, בבעלי החיים ובתינוקות. במידה ומדביר הנמלים בוחר בריסוס נגד נמלי אש, ודאו מולו כי התרסיס מאושר לשימוש בקרב בעלי חיים ותינוקות כדי לא לפגוע בהם.

הדברת נמלי אש

הדברת נמלי אש בגינה

נמלי האש חובבות לחות מושבעות, כך שאל תתפלאו במידה ותראו אותן בבריכה, במזרקה, בצינורות ההשקייה ועוד. כדי למקסם את הדברת נמלי האש יש לפעול בשיתוף פעולה עם מדביר הנמלים:

  1. אל תשקו את הגינה כיומיים לפני הגעת המדביר ויום אחד אחרי פעולת הדברת נמלי אש.
  2. הדברת נמלי האש בגינה תתבצע בשעות הבוקר המוקדמות, כך שהקפידו לפנות את שעות הבוקר המוקדמות של אותו היום.
  3. יש לחזור על פעולת הדברת נמלי האש בגינה כשבועיים שלושה לאחר ביצוע ההדברה הראשונית, תאמו מול המדביר מועד נוח לפעולת ההדברה החוזרת.
  4. אל תביאו עציצים או צמחים חדשים לגינה בסמוך למועד ההדברה. נמלי האש הן טרמפיסטיות בעלות ניסיון, כך שהן יכולות לתפוס טרמפ על הצמחים החדשים שתביאו לגינה. גם אחרי הדברת נמלי האש אצלכם בגינה, ודאו כי כל צמח או עציץ שאתם מביאים אינו מיושב על ידי נמלי אש.

כפי שנאמר לעיל, נמלי האש הן מין פולש שהחל משנת 2005 לא מוכן לעזוב, כך שאם אתם רוצים לשמור על הבית והגינה שלכם נקיים מנמלי האש, ואת רגליכם נקיות מעקיצות, יש לפנות למדביר נמלים מקצועי לניטור של המזיקות הקטנות והדברתן על ידיי פיזור של גרגירים, ג'ל או ריסוס נגד נמלי האש.

נקלעתם למכה של נמלי אש? המדבירים המקצועיים של Nobugs ישמחו לעמוד לשירותכם. בין מגוון המדבירים המוסמכים שלנו תמצאו גם מדבירים מומחים בהדברת נמלי האש. מחפשים מדביר אמין? צלצלו אלינו עוד היום.

מחפשים מדביר?