Logo

שיטות להרחקת יונים

תוכן עניינים

היונים הן חיות חכמות ומיוחדות, אך בקרבת בית המגורים שלכם הן יכולות להוות מטרד לא קטן ולכן על מנת להרחיק אותם ישנם מגוון שיטות להרחקת יונים. בדרך כלל יתיישבו היונים על אדן החלון, יעשו הרבה מאוד רעש ויגרמו גם למפגע אסתטי וללכלוך. אך מעבר לכל נושא הרעש והלכלוך, יונים יכולות גם להעביר מחלות לבני האדם ואף לפגוע בבית, בצנרת, במזגן ועוד. חשוב לציין שיונים מחפשות מקום לקינון ואינן נחשבות לציפור שנודדת, ולכן ישנה חשיבות רבה להרחיק את היונים מסביבת המגורים. איך ניתן להרחיק את היונים באופן עצמאי מסביבת המגורים שלכם ואילו שיטות להרחקת יונים קיימות?

שיטות להרחקת יונים – מרשתות ועד פריטים מנצנצים

שיטות להרחקת יונים התפתחו בשנים האחרונות בצורה משמעותית, במיוחד יחד עם התפתחות המודעות לבעיית היונים שמקננות במרחבי מגורים שונים. קיימות כיום מספר שיטות להרחקה של יונים, גם כאלו שדואגות לרווחת היונים ואינן כרוכות בפגיעה בהן, וגם כאלו שלא יזיקו לבני האדם המתגוררים בבית. להלן מספר שיטות להרחקת יונים.

דוקרנים להרחקת יונים
  1. רשתות – רשתות להרחקת יונים נחשבות לשיטה שלאו דווקא תתאים לכל סביבת מגורים, אלא לסביבות שמתאימות לגידור החלל. קיימים מספר סוגי רשתות – כאלו שחזקות יותר וגם כאלו שאינן נראות לעין כלל. כמו במגוון שיטות להרחקת יונים, גם כאן המטרה היא למנוע את הכניסה של היונים אל סביבת המחיה. שיטה זו נחשבת לפופולארית מבין אותן שיטות להרחקת יונים וכדאי לקחת אותה בחשבון.
  2. דוקרנים – מבין מבחר שיטות להרחקת יונים שקיימות בשוק, הדוקרנים נחשבים לשיטה היעילה ביותר. קיימים מספר סוגים של דוקרנים, אך מטרתם היא זהה – להפוך את המשטח שהיונה עומדת עליו לכזה שלא ניתן לעמוד עליו או שהוא אינו נוח לעמידה. חשוב להקפיד שהדוקרנים יהיו עמידים בפני פגעי מזג האוויר ויהיו עשויים מחומרי גלם עמידים ויציבים. גם כאן מדובר בשיטה מאוד פופולארית להרחקת יונים מבין שפע שיטות להרחקת יונים שקיימות בשוק.
  3. דחליליםשיטות להרחקת יונים התקיימו מאז ומתמיד, ולמעשה, הדחליל הוא הפופולארי מבין כל אותן שיטות להרחקת יונים. ראשית, מדובר בפתרון יותר אסתטי מהפתרונות האחרים והוא עובד על העיקרון שיונה תחשוב שמדובר למעשה בינשוף או בעורב ולא בבובה שנראית כמוהו. כיוון שיונים מתרחקות מעופות אלה, הן ירחיקו ולא יישארו בסביבת המגורים שלכם.
  4. מכשיר אלקטרוני – שיטות הרחקת יונים כוללות בתוכן גם פתרונות מתוחכמים יותר, כמו מכשיר אלקטרוני להרחקת יונים המייצר רעשים אלקטרוניים בתדרים שבני אדם לא שומעים וגורמים ליונים להתרחק ולא להישאר בסביבת הרעש. קיים מגוון רחב של סוגי מכשירים אלקטרונים להרחקת יונים הבנויים על טכנולוגיה המאפשרת יצירת רעש המרחיק את היונים, והמכשירים נבדלים ביניהם בעוצמה ובתדר הרעש.
  5. פריטים מנצנצים – מחקרים גילו שיונים מפחדות או נרתעות מאלמנטים מנצנצים או מאלמנטים מרעישים, ועל כן, כאשר מדברים על שיטות להרחקה של יונים בצורה עצמאית, מומלץ קודם כל לנסות את הפתרון הזול והפשוט יותר, שהוא להציב או לתלות דיסקים או מראות בסביבת המגורים שבה היונים מקננות. כמו כן, ניתן להשתמש ברדיד אלומיניום שיכול לסנוור את היונה ולהרעיש בצורה שתפחיד אותה, והיא לא תרצה להמשיך ולקנן בחלון ביתכם.

מחפשים מדביר?