Logo

מדביר מקצועי – מה כדאי לדעת?

תוכן עניינים

הדברה בבית היא נושא מאוד חשוב שאסור להקל בו דעת. חרקים ומזיקים המסתובבים בבית יכולים להוות מפגע תברואתי או אף לגרום לבעיות בריאותיות שונות של הגרים בית. ישנם מזיקים שונים שיכולים להעביר מחלות ולגרום לבעיות בריאותיות שונות, לכן חשוב לדעת איך לבחור מדביר מקצועי שידע לבצע את ההדברה בבית בצורה מקצועית, מיידית ומהירה. מדביר צריך לדעת לענות לכם על השאלות בנושא איך חומרי הדברה עובדים, להתאים חומר הדברה מסוג מסויים למזיק, לדעת להמליץ על משך הזמן שצריך לפנות את הבית, לתת אחריות על העבודה שלו, לאפשר ללקוח את כל סוגי ההדברה והכי חשוב, להיות בעל היתר לעסוק בעבודה מטעם משרד הבריאות והמשרד להגנת הסביבה – לא עובדים עם מדביר שאין לו היתר זה!

מדביר מקצועי לבית

איך פועלים חומרי הדברה?

חומרי הדברה פועלים במספר צורות ועל מזיקים שונים, מדביר מקצועי ידע להתאים בין החומר לבין המזיק והנגיעות שלו בבית:

  1. חומרי הדברה המבוססים על מגע – חומרים אלה הינם מתומססים במגע עם גוף המזיק וחודרים אל גופו. הם נקראים כך מפני שהם פוגעים במזיק ברגע המגע של החומר עם גוף המזיק.
  2. חומרי הדברה המתבססים על רעלי קיבה – חומרים אלה מופעלים לאחר בליעת המזיק את החומר. הדוגמא הטובה ביותר והנפוצה ביותר היא רעל עכברים המפוזר באיזור הקינון של המכרסם לאחר הבליעה הוא מדביר את המכרסם.
  3. חומרי הדברה המבוססים על עשן – חומרים אלה פוגעים במזיקים השונים דרך דרכי הנשימה, החומר הגזי מגיע לגוף המזיק אשר נושם אותו ומדביר אותו דרך מערכת הנשימה.
  4. חומרי הדברה סיסטמיים – בחומרי הדברה אלה אנו משתמשים בצורה שונה קצת. חומרי הדברה סיסטמיים מרוססים על צמחים, חומרים שאינם מזיקים לצמח, ולאחר שהמזיק ניזון מהצמח הוא מודבר. חומרי הדברה אלה בדרך כלל מתאימים להדברה נגד כנימות ומזיקים לצמחים שונים.

מתי נקרא למדביר מקצועי?

למדביר מקצועי אין צורך לקרוא על כל מזיק, במידה וראינו מספר נמלים בודד

במטבח אין צורך להיכנס לפאניקה. ניתן להדביר את הנמלים בצורה עצמאית בעזרת חומרים ביתיים. אך במידה וראינו הרבה מאוד נמלים כדאי מאוד לקרוא למדביר מקצועי ולא לנסות להדביר לבד. ברגע שהנגיעות של המזיק גבוהה מאוד חומרי ההדברה הביתיים כמעט ואינם עובדים ויש צורך למצוא את המקור. מדביר מקצועי ידע למצוא את מקור הבעיה, ולהדביר את הבעיה מהמקור.

מדביר מקצועי ינסה קודם כל לפתור את הבעיה ללא חומרי הדברה כימים.

הדברה לבית

בחירת מדביר מקצועי

ישנם מספר נקודות שכדאי לבדוק כאשר בוחרים במדביר מקצועי, אנו סידרנו לכם אותם לפי סדר חשיבות:

  1. מדביר מקצועי בעל היתר עבודה מהמשרד להגנת הסביבה ומשרד הבריאות – אדם ללא היתר עבודה לא יכול לבצע הדברה בחומרים מסוכנים. לכל היתר עבודה יש מספר ייחודי אם יש לכם חשש אתם יכולים לבדוק את ההיתר באתר המשרד להגנת הסביבה.
  2. אחריות – לפני סגירת ההדברה בדקו כי המדביר נותן לכם אחריות על העבודה שלו. במידה והבעיה נמשכת בתקופת זמן מקובלת, מדביר מקצועי יחזור על העבודה לעומת שרלטן שלא יעשה את זה ויבקש מחיר מלא נוסף. יש לבקש מהמדביר תעודת אחריות בכתב.
  3. לבוש המדביר – מדביר מקצועי יודע כי הוא מתעסק עם חומרי הדברה מסוכנים ולכן יתלבש בהתאם עם בגדי עבודה הכוללים מכנס ארוך ונעליים סגורות. בעבודה עם חומרים מסויים גם מסיכת מגן לנשימה.
  4. הכנה להדברה – שאלו את המדביר את כל השאלות שעולות לכם בראש. איזה סוגי הדברה הוא מציע, האם יש משהו מיוחד שאתם צריכים לעשות לפני ההדברה, מה עליכם לעשות אחרי ההדברה. מדביר מקצועי ידע לתת לכם את כל המידע ולהציע סוגי הדברה שונים לבחירתכם.
  5. מחיר ההדברה – מחירי ההדברה הינם יחסית קבועים, לכן במידה ומדביר מציע לכם מחיר נמוך מאוד תחשדו ותשאלו למה. אל תתפתו ותסגרו הדברה בגלל מחיר מאוד זול יכול להיות שלאחר הדברה כזאת עדיין תסבלו מהמזיק. אם המחיר נראה גבוה מדי שאלו את המדביר על מה המחיר הגבוה.
  6. לאחר סיום העבודה מדביר מקצועי יתן לכם העתק פנקס רשום המכיל: שם תכשיר ההדברה, החומר הפעיל וריכוזו, שם המזיק ואת שם המדביר וחתימתו.

טיפ קטן שלנו, כאשר תזמינו מדביר מקצועי ותבקשו ממנו תוכנית ריסוס שנתית לביתכם המחיר יהיה זול יותר. בצורה זאת תוכלו לקבוע עם המדביר טווח זמנים לטיפול חוזר ולטיפולי מניעה. דבר זה יתן לכם ראש שקט בנושא המזיקים בבית שלכם ואף יחסוך לכם כסף.

מחפשים מדביר?