Logo

בעיות מזיקים – כיצד מזג האוויר משפיע עליהם

תוכן עניינים

האם תהיתם פעם מדוע יש יותר בעיות מזיקים בבית בתקופות מסוימות של השנה? או מדוע נראה שבעיות מזיקים גרועות בשנים מסוימות מאחרות? התשובה טמונה בקשר בין חרקים ומזג אוויר. על ידי הבנת האופן שבו תנאי מזג אוויר שונים משפיעים על אוכלוסיות החרקים, אתה יכול להיות מוכן יותר להתמודד איתם.

כיצד תנאי מזג האוויר יכולים להשפיע על מזיקים

חרקים רגישים לשינויים בטמפרטורה, לחות ולחץ ברומטרי. מיני חרקים שונים מושפעים באופן שונה מתנאים אלה, אך באופן כללי, דפוסי מזג אוויר מסוימים יכולים להוביל לעלייה בפעילות החרקים וליצור בעיות מזיקים בבית. לדוגמה, מזג אוויר חם גורם לחרקים רבים להפוך לפעילים יותר, בעוד שמזג אוויר קריר יותר עלול לגרום להם להאט או להיות רדומים. לחות גבוהה יכולה גם לגרום לחרקים להיות פעילים יותר, מכיוון שהם מסוגלים לשמור יותר לחות בגוף. בנוסף, שינויים פתאומיים בלחץ הברומטרי יכולים לעורר התנהגות נחילים אצל חרקים מסוימים.

אמנם אין דרך להימנע לחלוטין מבעיות מזיקים, אבל הבנה כיצד מזג האוויר משפיע עליהן יכולה לעזור לך להיות מוכנים יותר. אם אתה יודע שמזג אוויר חם צפוי להביא חרקים נוספים, אתה יכול לנקוט בצעדים כדי להגביל את הגישה שלהם לבית שלך. ואם אתה יודע שירידה בלחץ הברומטרי עשויה להעיד על נחיל חרקים הממשמש ובא, אתה יכול להיות על המשמר אחר סימני אזהרה מוקדמים כדי שתוכל לפעול במהירות.

בעיות מזיקים לאחר סערה

5 תנאי מזג אוויר שמחמירים בעיות מזיקים בבית

כפי שאומר הפתגם הישן, "ממטרים באפריל מביאים פרחי מאי". אבל מה שאנשים רבים לא מבינים הוא שממטרים באפריל מביאים גם יותר מחלקם ההוגן של חרקים. מיתושים וקרציות ועד נמלים נגרים וטרמיטים, מזג אוויר רטוב עלול להחמיר את בעיות המזיקים לבעלי בתים. להלן חמישה תנאי מזג אוויר שכדאי לשים לב אליהם באביב הקרוב:

1. לחות גבוהה

2. גשמים עזים

3. הצפה

4. טמפרטורות חמות

5. תנאי רוח

לחות גבוהה

חרקים, במיוחד יתושים, אוהבים מזג אוויר חם ולח. לא רק שהלחות באוויר מספקת להם את המים הדרושים להם כדי לשרוד, אלא היא גם מספקת להם תנאי רבייה אידיאליים. אם אתה גר באזור עם רמות לחות גבוהות, הקפד לנקוט באמצעי זהירות נוספים כדי להרחיק חרקים.

גשם כבד

בעוד שמטר גשם קל אולי לא יעשה הרבה כדי להחמיר את בעיות מזיקים, גשמים עזים בהחלט יכולים לעזור להם לצאת משליטה. כשיורד גשם חזק עלולות להיווצר הצפות. זה יכול לגרום לחרקים להסתער לאזורים שבדרך כלל לא הייתה להם גישה אליהם, כמו הבית או העסק שלך. הקפידו לפקוח עין על תנאי מזג האוויר המקומיים כדי שתוכלו להיות מוכנים אם גשם כבד עומד לקראתכם.

נזקי טרמיטים לאחר סערה

שיטפון

כפי שציינו זה עתה, הצפה יכולה לגרום לחרקים לעבור לאזורים שבדרך כלל לא הייתה להם גישה אליהם. אבל מעבר לכך, הצפה יכולה לשטוף גם קנים ומושבות שחרקים כבר הקימו. זה יכול לגרום להם להיות אפילו יותר נואשים למזון ומחסה, מה שאומר שהם יהיו בסבירות גבוהה יותר לפלוש לבית או לעסק שלך בחיפוש אחר שניהם. אם אתה גר באזור מועד להצפות, הקפד לנקוט בצעדים נוספים כדי להגן על הרכוש שלך מפני חרקים רעבים.

טמפרטורות חמות

חרקים רבים אינם פעילים בחודשי החורף מכיוון שהטמפרטורות הקרות מקשות עליהם לשרוד. אבל ברגע שהטמפרטורות יתחילו להתחמם, הן יתחילו לצאת מהמחבוא בחיפוש אחר מזון ובני זוג. אם ברצונך להימנע מלהיות נחרצות על ידי חרקים באביב הזה, הקפד לנקוט בצעדים כדי לשמור על רכושך נקי ממקורות מזון ומים שהם עלולים להימשך אליהם.

תנאי רוח

בעוד שמזג אוויר סוער אולי לא נראה כמו משהו שימשוך חרקים, זה למעשה יכול להועיל להם בשתי דרכים. קודם כל, תנאי רוח עוזרים לפזר ביצי חרקים וזחלים כדי שיוכלו לעבור מרחקים גדולים בחיפוש אחר מקום מתאים להקמת מושבה או קן חדשים. בנוסף, מזג אוויר סוער מקשה על טורפים רבים, כגון ציפורים ועכבישים, לתפוס את טרפם. המשמעות היא שיהיו יותר חרקים בסביבה שתוכל להתמודד איתם אם לא תנקוט באמצעי זהירות מבעוד מועד.

זכור את חמשת תנאי מזג האוויר האלה באביב הזה כדי שתוכל להיות מוכן לכל בעיות מזיקים פוטנציאליות שעלולות להופיע בדרכך! על ידי נקיטת כמה צעדים פשוטים מבעוד מועד, אתה יכול להימנע מלהיתפס לא מוכנה על ידי זרם פתאומי של מזיקים רעבים המחפשים מזון ומחסה.

נמלים על צלחת אוכל

טמפרטורות עונתיות ובעיות מזיקים

ככל שמזג האוויר משתנה, כך משתנים גם סוגי החרקים הפעילים. חרקים הם בעלי דם קר, כלומר הטמפרטורה הפנימית שלהם תלויה בטמפרטורה של סביבתם. ככל שעונות השנה משתנות, כך משתנים גם החרקים הרווחים.

אביב וקיץ

כשהטמפרטורות מתחילות לעלות באביב, כך גם אוכלוסיות החרקים עולות. מינים רבים של חרקים הופכים פעילים יותר במזג אוויר חם יותר. מזג אוויר חם יותר פירושו גם שחרקים יכולים להתרבות מהר יותר וישנם יותר בעיות מזיקים בבתים. שילוב זה של פעילות מוגברת ורבייה יכול להוביל לאוכלוסיות גבוהות יותר של חרקים בחודשים אלו.

סתיו וחורף

כשהטמפרטורות מתחילות לרדת בסתיו, מינים רבים של חרקים יפסיקו להיות פעילים. מינים מסוימים יכנסו למצב של תרדמת חורף עד האביב, כאשר הם יוכלו לחזור לפעילות. למרות שעשויים להיות פחות חרקים במהלך החודשים הללו, אלה הפעילים עדיין יכולים לגרום לבעיות. חרקים בעלי דם קר הם איטיים בטמפרטורות קרירות יותר, ולכן יש פחות סיכוי שיבחינו בהם ויוציאו אותם מהבתים. בנוסף, מזיקים מסוימים יחפשו חום על ידי מעבר לבית במהלך החודשים הקרים יותר. זה יכול לגרום להדבקות בתוך הבית במהלך הסתיו והחורף.

רק זכרו בסתיו ובחורף המזיק נמצא בסביבה, הם פשוט פחות פעילים. אז אם אתם נתקלים במזיקים במהלך החורף אולי יש אצלכם קן שצריך להדביר, הזמינו הדברה לבית על מנת לזהות את המזיק ואת מקום הקינון שלו.

מחפשים מדביר?