Logo

שירותי הדברה – עשה זאת בעצמך או שכור מדביר?

תוכן עניינים

אם אתם מתמודדים עם בעיית מזיקים, אולי אתם תוהים האם עדיף לטפל בבעיה בעצמכם או להזמין שירותי הדברה מקצועיים. אחרי הכל, יש הרבה פתרונות עשה זאת בעצמך זמינים בימים אלה. אז מה ההבדל בין עשה זאת בעצמך לשירותי הדברה מקצועיים? ואיך תדעו איזו אפשרות מתאימה לכם ולמצב שלכם?

ההבדל העיקרי בין עשה זאת בעצמך להדברה מקצועית הוא הניסיון. לשירותי הדברה יש את הידע והמומחיות לזהות את סוג המזיק איתו אתם מתמודדים, כמו גם את הדרך היעילה ביותר להיפטר ממנו. יש להם גם גישה לחומרי הדברה וציוד חזקים יותר מאשר לבעל הבית הממוצע.

הבדל מרכזי נוסף הוא בטיחות. חברות הדברה עברו הכשרה בטיפול ושימוש בטוח בחומרי הדברה וכימיקלים אחרים. הם גם נוקטים באמצעי זהירות כדי להגן על המשפחה וחיות המחמד שלך מחשיפה לחומרי הדברה שונים. כאשר אתה מנסה לשלוט במזיקים בעצמך, תמיד קיים סיכון לחשיפה כימית ותאונות.

לבסוף, חברות הדברה מקצועיות מציעות שקט נפשי. כאשר אתה שוכר שירותי הדברה, אתה יכול להיות סמוך ובטוח שהבעיה שלך תטופל במהירות וביעילות. ואם בעיית המזיקים תחזור, רוב החברות מציעות טיפולי המשך ללא תוספת תשלום.

מדביר מקצועי

כיצד לבחור את חומר ההדברה הנכון

מזיקים בבית ובסביבתו יכולים להיות יותר מסתם מטרד – הם יכולים להוות סיכון בריאותי רציני לך ולמשפחתך. לכן חשוב לנקוט בפעולה נחרצת כאשר רואים סימנים של נגיעות, ומשמעות הדבר היא לרוב להגיע להדברה. אבל עם כל כך הרבה מוצרים בשוק, איך תדע איזה מהם מתאים לצרכים שלך?

קוטלי חרקים

קוטלי חרקים נועדו להרוג חרקים והם משמשים בדרך כלל להדברת נמלים, תיקנים, יתושים וזבובים. אם אתם מתמודדים עם בעיית מזיקים של חרקים, הקפידו לבחור קוטל חרקים שנועד במיוחד לכוון את סוג החרק איתו אתם מתמודדים. לדוגמה, ישנם תכשירים דוחי יתושים המכילים DEET, פיקרידין או שמן אקליפטוס לימון; מרכיבים אלה יעילים נגד יתושים אך לא יעשו הרבה כדי לשלוט בנמלים.

קוטלי מכרסמים

קוטלי מכרסמים נועדו להרוג מכרסמים כמו חולדות ועכברים. מוצרים אלו מגיעים גם בצורת פיתיון (שהמכרסם אוכל) וגם בצורת מלכודת (שלוכדת את המכרסם). יש להציב תחנות פיתיון באזורים שבהם מכרסמים צפויים לנסוע, כמו לאורך קירות או בפינות חשוכות. לכידת מכרסמים נחשבת לרוב לדרך אנושית יותר להתמודד עם מכרסמים, מכיוון שהיא אינה כרוכה בהרעלתם.

בעת בחירת חומר הדברה לבית, הקפד לבחור מוצר המיועד במיוחד לסוג המזיק איתו אתה מתמודד. קוטלי חרקים יהרגו חרקים,  וקוטלי מכרסמים יהרגו מכרסמים.

הקפד לקרוא את התווית בעיון לפני רכישת כל חומר הדברה. מוצרים מסוימים עלולים להזיק אם משתמשים בהם בצורה לא נכונה.

אם יש לכם שאלות לגבי חומר הדברה או אתם חוששים מלעשות את ההדברה בעצמכם, אנא הזמינו חברת הדברה מקצועית אשר תבוא ותטפל לכם בבעיה.

שירותי הדברה מקצועיים

היתרונות והחסרונות של הדברת מזיקים עשה זאת בעצמך

להדברה בצורה עצמאית יש יתרונות וחסרונות. בצד החיובי, זה בדרך כלל זול יותר מאשר לשכור מדביר מקצועי. ואם אתם אנשים שנהנים לקחת על עצמם פרויקטים ברחבי הבית, אולי תמצאו את האתגר של הדברת מזיקים מהנה. אבל יש גם כמה דברים שליליים שצריך לקחת בחשבון.

בראש ובראשונה, ללא הידע והציוד המתאים, ייתכן שלא תצליחו להיפטר ביעילות מכל המזיקים בביתכם. זה עלול להוביל לבעיה מתמשכת שרק מחמירה עם הזמן.

בנוסף, חומרי הדברה ושיטות הדברה עלולים להיות מסוכנים אם לא משתמשים בהם נכון, וזה סיכון נוסף שאתה לוקח כשאתה הולך במסלול עשה זאת בעצמך.

היתרונות והחסרונות של העסקת שירותי הדברה

כשאתה שוכר שירותי הדברה מקצועיים, אתה יכול להיות סמוך ובטוח שהמזיקים שלך ייעלמו – מובטח. רוב החברות מציעות אחריות על השירותים שלהן, כך שאם המזיקים יחזרו, הם יחזרו ויטפלו בבעיה ללא עלות נוספת עבורכם.

יתרון נוסף של שכירת חברת הדברה הוא שיש לה גישה לחומרי הדברה וציוד ברמה מקצועית שלבעלי בתים ממוצעים אין גישה אליהם. המשמעות היא שבדרך כלל הם יכולים להיפטר מהמזיקים בצורה מהירה ויעילה יותר מאשר מישהו שמנסה לעשות זאת בעצמו.

כמובן, יש גם כמה חסרונות לשכירת חברה. הדבר הגדול ביותר הוא העלות – בדרך כלל יקר יותר לשכור מישהו מאשר לעשות זאת בעצמך. אבל כשאתה מביא בחשבון את הזמן והמאמץ שנדרש כדי לעשות את זה בעצמך, כמו גם את הפוטנציאל לגרום לנזק נוסף אם אתה לא יודע מה אתה עושה, שכירת איש מקצוע מתחילה להיראות כמו עסקה די טובה.

כפי שאתה יכול לראות, יש יתרונות וחסרונות הן להדברה עשה זאת בעצמך והן לשכירת שירותי הדברה מקצועיים. בסופו של דבר, זה מסתכם בעניין של העדפה ותקציב. אם יש לך זמן וכסף להשקיע בעשייה בעצמך, אז לך על זה! אבל אם אתה רוצה שקט נפשי בידיעה שבעיית המזיקים שלך תטופל במהירות וביעילות – ומובטחת – אז שכירת מדביר מקצועי עשויה להיות האפשרות הטובה יותר עבורך.

מחפשים מדביר?